Rozwój projektu marki Wiślackie przynosi realne korzyści dla klubu i naszego Stowarzyszenia. Piwo Wiślackie, dzięki inwestycji Socios w sprzęt do dystrybucji piwa na stadionie, od ponad 2 lat jest obecne na obiekcie przy R22. W listopadzie ubiegłego roku kwota wydana na tę inwestycję została w całości spłacona z zysków ze sprzedaży naszego trunku. Nadszedł czas, aby przejść na kolejny etap naszego projektu.

Wiele europejskich aren sportowych już od ponad dekady korzysta z proekologicznego systemu kaucjonowanego ekokubka wielorazowego, dzięki któremu zmniejsza się w znaczący sposób ilość odpadów. Dodatkowym efektem wdrożenia tego rozwiązania jest sprzedaż ekokubków, które stanowią pożądaną, unikalną pamiątkę dla kibiców, co przekłada się na bezpośredni zysk dla klubu i zwiększone wpływy z dnia meczowego. 

Od ponad trzech lat rozmawiamy z producentem kubków - firmą Nicknack. Gdyby udało nam się wdrożyć rozwiązanie po pierwszym spotkaniu, bylibyśmy pierwszym klubem w Polsce wykorzystującym wspomniany system. Dopiero rok później rozwiązaniem zainteresowały się inne kluby w Polsce. W styczniu tego roku, m.in poprzez wprowadzenie dyrektywy UE o zakazie używania plastikowych produktów jednorazowych, projekt zyskał akceptację pionu organizacyjnego klubu. Rekomendujemy wdrożenie rozwiązania ze względu na korzyści, również finansowe, które występują w następujących obszarach:

EKOLOGIA 

Zastąpienie kubka jednorazowego trwałym, kaucjonowanym ekokubkiem wielorazowym, powoduje brak śmieć w postaci jednorazowych kubków. Przyczyniamy się do znacznej poprawy czystości stadionu, co wiąże się z oszczędnościami dla klubu przez zniwelowanie części opłat za sprzątanie oraz wywóz nieczystości. Każdy ekokubek może służyć tysiące razy. Koniec z zalewem plastikowych śmieci.

JAKOŚĆ

Podniesienie standardu spożywania napojów na meczach domowych. Satysfakcja kibica, który ma wrażenie picia napoju jak ze szkła. Kubki są bardziej stabilne, a dzięki wprowadzonemu systemowi można bez problemu przenieść kilka sztuk, nie trzeba dodatkowego nosidełka. 

SPRZEDAŻ

Kubki pełnić będą również rolę pamiątkową. Bezpośredni zysk generowany będzie poprzez sprzedaż ekokubka, który spersonalizowany stanowił będzie pożądany gadżet. Do obiegu, oprócz podstawowych modeli, planowane jest wprowadzenie cyklicznych serii kolekcjonerskich. Dodatkowo produkt może zachęcić kibica do wcześniejszego przyjścia na stadion (ilość kubków w seriach kolekcjonerskich będzie ograniczona).  

Jak działa system?

Zakup nie różni się niczym od standardowego korzystania z punktu cateringowego. Podczas gdy dokonujesz zakupu napoju lub piwa otrzymujesz kubek, za który doliczana jest kaucja zwrotna w wysokości 15 zł. Po zakończeniu konsumpcji możesz dokonać zwrotu (otrzymujesz pełną kaucję) lub zabrać kubek do domu. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś wrócił z nim na następny mecz. Po każdym meczu wszystkie kubki są myte w profesjonalnej myjni i dostarczane na stadion przed kolejnym domowym spotkaniem. 

Wprowadzenie do obiegu kaucjonowanych, ekologicznych kubków wielorazowego użytku pozwoli nam również na bardziej skuteczną kontrolę pracy operatora cateringu. Warto zaznaczyć, że firma cateringowa nie będzie czerpać bezpośrednich korzyści z planowanej inwestycji. Zysk trafiać będzie do klubu. Chcemy dodatkowo, by symboliczna część zysku ze sprzedaży kubków (0,50 zł/szt) trafiała na fundusz budowy pomnika H. Reymana.

Nie mamy żadnych wątpliwości, że to bardzo korzystny dla klubu projekt. System ekokubków wygeneruje dla klubu dodatkowe wpływy podczas dnia meczowego, a kibicom zostanie coś w formie pamiątki. Planujemy liczne serie kolekcjonerskie (np retro, legendy czy też odświeżenie wspomnień z historycznych meczów Białej Gwiazdy). Produkt pozwoli również na ściągnięcie kibiców wcześniej na stadion, co da im pierwszeństwo zakupu np. serii limitowanej.

Więcej informacji jest dostępne w Panelu Socios. Zachęcamy do udziału w głosowaniu!